RUHSAL TEKÂMÜL NEDİR 2



RUHSAL TEKÂMÜL NE DEMEKTİR 2 bölüm/ARAL ERSİN
Varlığımızın asıl yönünü oluşturan, sonsuz uzaklıktan gelerek maddi manevi bütün alemleri kapsayan ve yaratan enerjinin bir damlası olan RUH önce vibratik, titreşimsel yoğunluğunu oluşturur, içine hayatiyeti koyar ve yeryüzündeki tekamül yolculuğu için gerekli olan bedene bürünür. (enkarnasyon ) Ancak daha enkarne olmadan öncede duygu bedenimizdeki nefis dediğimiz dünyasal benliğimizin OLUMSUZ kabuklarını kırmak, onları kontrol altına alacak idrake, zihinsel seviyeye ulaşabilmek için ihtiyacımız olan yaşam planının ana hatlarını, bu yaşam planında karşılaşmamız ve ders almamız gereken olayların özellikleri spatyumda (ahiret ) tanzim edilir. Bu şu demektir. Yaşamda başımıza gelen hadiseler bizim ruhsal gelişimimiz için ihtiyacımız olan ,sonuçlarından ders çıkarmamız gereken oluşumlardır .Bu hadiseler , şayet doğru reaksiyonları verir isek manevi yönümüzü geliştirecek yardımlardır. Bu hadiselerin ( yeryüzünde yaşamaya başladıktan sonra) çoğunlukla bizim istediğimiz, beklentilerimizi karşılayacak gelişmeler olmayacağını bilmemiz gerekir. Bunlar sonuçlarından egomuzu terbiye etmemize yardımcı olacak dersler çıkarmamıza imkan veren musibetler, sıkıntılar, üzüntüler bir başka ve daha doğru bir tanımlama ile fırsatlardır.
Şayet madde alemi cazibesi ile beni kendine çekip bağımlı kılıyorsa, irademi kontrol altına alıyorsa, benim ruhsal yapımızı özümüzü de kontrol altına alıyor demektir. Olumsuz olarak kabul etmemiz gereken bu durumun üstesinden gelmek, maddesel değerlere olan bağımlılığı makul bir seviyeye indirerek ona irademiz ile hakim olmak ise bir idrak ve bilinçlenme sorunudur. Bu dengeye yaşamlar boyunca , tedricen, yavaş yavaş AŞAMALI OLARAK ulaşılır.
Dünya hayatında her şey, iradenin kuvvetlenmesi, böylece bütün yapılmaması gereken olumsuz duygu ve davranışlara direnmeyi, onları kontrol altına alabilmeyi, bilinçli davranışı öğrenmek içindir. Bununda sebebi, ruhların tekamül ederek manevi alemlerde bilinçle yürütecekleri vazifelere kendilerini hazırlamalarıdır. Çünkü varlık bilinçli davranışı yeryüzü şartlarında öğrenebilir. Evet, ruh saf ve temizdir ama, bilgisizdir. Çok kaba bir benzetme ile doğan bir çocuk gibidir ancak bu çocuk saflığı bozulmasın diye dış dünyaya kapalı bir mekanda büyütülse, ilerde yaşamın hiçbir yerinde yer alamaz, bilgisiz ve görgüsüzdür, Çevresi ile ilişki dahi kuramaz halbuki bilinçlenme, olumsuz, hatta kötü şeyleri dahi yaparak sonuçlarını görmek, bunların yanlışlığını öğrenmek, ve bilgilenerek bunlardan uzaklaşarak olumlu şeylere yönelebilecek idrak seviyesine doğru yükselmekle gerçekleşir. Örneğin, bir başkasına verilen zararın gerçekte ona ne büyük kötülük olduğunu anlayan, bu olumsuzluğu idrak eden kişinin benzeri bir başka olayda davranışı farklı olmalıdır.
İradenin güçlendirilmesi, karşımıza çıkacak olayların (realitelerin) oluşmasından, zorlamasından geçer.
Başka bir örnek olarak dünyaya enkarne olurken ki görevimizin kendi bildiğinden şaşmayan, hoşgörüsüz, kibirli, aşırı gururlu gibi olumsuzluklardan kurtulmak olduğunu farz edelim. Bu durumda yaşayacağımız hayat planında karşılaşacağımız olaylar bu yönlerimizi törpüleyecek, örneğin hep başkalarının yardımına muhtaç olmamızı, gerektirecek hadiseler olacaktır. Bu bakımdan karşılaştığımız olayların karakterimizin hangi olumsuz yönüne hitap ettiğini, onu düzeltebilmemiz için oluşturulduğunu tespit edemediğimiz müddetçe, benzeri olayların tekrarlayarak karşımıza çıkması ise kaçınılmazdır.
Enkarne olmadan Spatyum dediğimiz ahiret âleminde bütün kaygı ve subjektif duygulardan uzak tamamen tarafsız bir gözle, kendi gönüllü istek ve irademizle ve yüksek varlıkların (MELEKLER)yardımı ile hazırladığımız bu programı dünyaya gelince hatırlayamamaktayız. Çünkü öğrenmemiz gereken bilgiyi yaşayarak, deneyimleyerek ve idrak ederek bilincimize kaydetmeliyiz. soba ve çocuk örneğinde olduğu gibi önceden ne kadar söylense de sobada elini yakan çocuk ancak o zaman gerçeği idrak eder. Bilgi deneyimlenerek idrak edilir.Aral Ersin / tekâmül yolcusu

Bu blogdaki popüler yayınlar

KADER VE MUKADDERAT NEDİR / A.ERSİN

sevgi ve cinsellik 3

Ruhsal gelişim ve Realite kavramı